Abstract:
Met die verskyning van die TV-medium binne die Suid-Afrikaanse milieu in die laat sestigerjare
en vroeë sewentigerjare (vgl. Barnard 2009:192), het ’n nuwe wyse van kommunikasie die lig
gesien. Grotendeels het dit meegebring dat die kommunikasiemedium van die woord deur die
kommunikasiemedium van die beeld vervang is (vgl. Sweet 1999:200).Visuele kommunikasie
het die mees ingrypende verskuiwing geword wat oor die afgelope vyf dekades plaasgevind
het. Uiteraard het dit ‘n nuwe generasie na vore gebring, wat as die visuele generasie bekend
staan, en binne die visuele taalkode kommunikeer.
Visuele uitbeelding word in hierdie artikel gestel as ‘n legitieme vorm van homiletiese
aanbieding naas die oratoriese aanbieding van die prediking. In hierdie artikel word drie
kategoriee van visuele prediking word geidentifiseer, naamlik, (1) die visuele beeldpreek, (2)
die visuele uitbeeldingspreek en die (3) visuele verbeeldingspreek. Praktiese riglyne vir elke
vorm van visuele prediking word in hierdie artikel ontwikkel, sodat die visuele geletterdheid
van die prediker kan verhoog.