Fraser, William John2013-01-292013-01-292012Fraser, W.J., 2012, ‘’n Oorsig oor maatskaplikverantwoordbare navorsing en onderrig in die lewenswetenskappe’, Suid-Afrikaanse Tydskrif vir Natuurwetenskap en Tegnologie 31(1), Art. #391, 5 pages. http://dx.DOI.org/ 10.4102/satnt.v31i1.3910254-3486 (print)2222-4173 (online)10.4102/satnt.v31i1.391http://hdl.handle.net/2263/20893Ons verantwoordbaarheid of toerekenbaarheid teenoor die staat en gemeenskap vir die navorsing en onderrig wat ons doen, is redelik gevestig. Dit word egter in ’n groot mate deur ons lewens- en wêreldbeskouinge beïnvloed (Cetina 2005–2006:7). Cetina (2005–2006:8) onderskei tussen drie ‘vorms’ van verantwoordbaarheid, te wete etiese of filosofiese verantwoordbaarheid, maatskaplike verantwoordbaarheid en produktiewe verantwoordbaarheid. Whitty (2008:11) brei hierdie dimensies verder uit en voeg aspekte soos regsverantwoordbaarheid, interne verantwoordbaarheid en kontraktuele verantwoordbaarheid by tot die lys.Afrikaans© 2012. The Authors. Licensee: AOSIS OpenJournals. This work is licensed under the Creative Commons Attribution License.LewenswetenskappeEtiese verantwoordbaarheidFilosofiese verantwoordbaarheidMaatskaplike verantwoordbaarheidProduktiewe verantwoordbaarheidEducational accountability -- South AfricaEducation -- South AfricaOorsig oor maatskaplik verantwoordbare navorsing en onderrig in die lewenswetenskappeArticle