At the dawn of democracy in 1994, the nation was
seeking a new identity and for many South Africans
it was to be an identity based on their African
culture and tradition. Politicians were seeking ways
to commemorate those who had lost their lives in
conflicts leading up to the first democratic elections
when the African National Congress (ANC) came into
power. In attempting to achieve this, the Department
of Arts and Culture initiated several legacy and
heritage projects, including the Isivivane, a memorial
place at Freedom Park in the City of Tshwane. This
article determines the effectiveness of landscape
design in communicating the intent and meaning
of commemorative places in a multicultural postapartheid society. In this article, the Isivivane is
presented as a case study and the research survey
has been used to gauge the visitors’ experience and
perception of the Isivivane. Based on the results
of a quantitative questionnaire, underpinned by
theories rooted in phenomenological interpretation and landscape narrative, the article confirms that peoples’ experience and perception of
the Isivivane are influenced by its design and that its landscape features are significant
in evoking a response that enabled visitors to identify with the place and assign
individual and collective meaning to it. The argument is supported by current theories of
commemoration and meaning derived through landscape design. The implications of the
study are useful and can potentially open doors for further studies that delve deeper into
an understanding of the contribution that landscape design makes in the conceptualisation
of commemorative places in a pluralistic and politically charged South Africa.
Met die aanvang van demokrasie in 1994, het die volk gestreef na ’n nuwe identiteit
en vir baie moes dit ’n identiteit wees gebaseer op hul Afrika-kultuur en -tradisies.
Politici het ook maniere gesoek om die te herdenk wat hul lewens tydens konflikte
in die aanloop tot die eerste demokratiese verkiesings, waarna die ANC aan bewind
gekom het, verloor het. In die strewe om dit te bereik, het die Departement van Kuns
en Kultuur verskeie nalatenskap- en erfenisprojekte geïnisieer, insluitend die Isivivane,
’n gedenkteken by Freedom Park in die Stad Tshwane. Die doel van hierdie artikel
is om die effektiwiteit van landskapontwerp te bepaal om die bedoeling en betekenis
van sulke herdenkingsplekke in ’n multikulturele, post-apartheid Suid-Afrikaanse
samelewing oor te dra. In die artikel word die Isivivane aangebied as ’n gevallestudie
en ’n empiriese data-opname is gebruik om die besoekers se ervarings en persepsies
van Isivivane te bepaal. Gebaseer op die bevindings van die studie bestaande uit ’n
kwantitatiewe vraelys, ondersteun deur teorieë gewortel in fenomenologiese vertolking
en landskapnarratiewe, bevestig die artikel dat mense se ervaring en persepsie van
die Isivivane beïnvloed word deur die ontwerp en kenmerke van die landskap en dat
laasgenoemde betekenisvol is by die ontlokking van ’n reaksie wat besoekers met
die plek laat identifiseer en individuele en kollektiewe betekenis daaraan laat toeken.
Die argument word ondersteun deur huidige teorieë oor herdenking en betekenis wat
afgelei kan word deur landskapontwerp. Die implikasies van die studie is nuttig en
kan moontlik deure oopmaak vir verdere studies wat dieper delf in ’n begrip van die
bydrae wat landskapontwerp lewer in die konseptualisering van herdenkingsplekke in
’n pluralistiese en politiesgelaaide Suid-Afrika.