Die rol van die onderwysersgids binne
verskillende Suid-Afrikaanse taal-kurrikula
word in hierdie artikel ondersoek. Die
konseptuele raamwerk waarvan in hierdie
artikel uitgegaan word, is Pedagogiese
Geletterdheid (Sale 2006) wat ‘n empiriese
raamwerk daarstel wat op eklektiese
wyse elemente van verskillende
leerteorieë effektief saam gebruik. Die
navorsingsmetode is ‘n inhoudsanalise
van een KABV-onderwysersgids (Afrikaans
Huistaal) om vas te stel hoe die
kernbeginsels van goeie onderrigpraktyk
in die onderwysersgids manifesteer, al
dan nie. Die studie bevind dat, ten spyte
van ‘n voorskriftelike kurrikulum, die
on-derwyser wel weens die bemiddeling
van die onderwysersgids op eklektiese
wyse sy/haar eie stem kan vind (en tog
aan die kurrikulumvereistes voldoen). ‘n
Leerdergerigte, sukses-georiënteerde
inslag is deurgaans teenwoordig terwyl
die organisatoriese en administratiewe
strukture in die onderwysersgids die druk
op die onderwyser verlig en hom/haar
in staat stel om te kan konsentreer op
kommunikatiewe onderrig in die klaskamer.
The role of the teacher’s guide within
different South African curricula is
investigated in this article. The conceptual
framework for this article is Pedagogic
Literacy (Sale 2006) through which an
empirical framework is developed that
effectively combines different elements of
a number of learning theories. Research
aims to trace ways in which teachers in
the textbook-driven CAPS-curriculum
are supported by a teacher’s guide.
The research implements a content
analysis of one of the CAPS teacher
guides (Afrikaans home language) to
determine whether the core aspects of
good teaching are evident in the sample.
The findings suggest that, in spite of the
prescriptive curriculum, teachers are
supported through the agency of the
teacher’s guide to find their own voice (and
yet abide to curriculum requirements). A
learner and success orientated approach
was evident whilst the organisational
and administrative structures in the
teacher’s guide also enable teachers
to focus on communicative teaching
and learning in the class room.