The Great War and a new dance beat : opening the South African dance floor
Loading...
Date
Authors
Green, Alida Maria
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Historical Association of South Africa
Abstract
The Great War of 1914, and the increase in the South African urban society,
served as a catalyst to expand the South African social dancing scene. While
dancing before the War was still very exclusive, dancing during War time became
radically more popular with fund raising balls, the celebration of victories and the
infiltration of the jazz beat into ballroom dances. Dancing during this time was
however far more than a mere “antidote to war depression”, it was the opening up
of the public dance sector with the incorporation of the untraditional, dances that
turned the dance movements into “dance crazes”. This subsequently allowed
those that were previously excluded from this elitist past time, to be included into
the dance crazes of the time.
Die Eerste Wêreldoorlog, en die uitbreiding van stedelike Suid-Afrikaanse gemeenskappe, het gedien as katalisator vir die ontwikkeling van sosiale dans in Suid-Afrika. Voor die Oorlog was dans grootliks as eksklusief beskou, terwyl dit gedurende die Oorlog aansienklik meer gewild geraak het te danke aan fondsinsamelingsdinees, partytjies ter viering van oorwinnings en die insluiting van die jazz ritme in sosiale danse. Dans gedurende hierdie periode was tog veel meer as ’n blote “teëvoeter vir Oorlogsdepressie”, dit was inderwaarheid ’n radikale uitbreiding van die publieke danssektor: nie-tradisionele danse wat dans bewegings in meesleurende tendense laat ontaard het. Gevolglik kon diegene wat voorheen uitgesluit was deur die eksklusiewe aard van dans as tydverdryf, meemaak in gewilde dans tendense.
Die Eerste Wêreldoorlog, en die uitbreiding van stedelike Suid-Afrikaanse gemeenskappe, het gedien as katalisator vir die ontwikkeling van sosiale dans in Suid-Afrika. Voor die Oorlog was dans grootliks as eksklusief beskou, terwyl dit gedurende die Oorlog aansienklik meer gewild geraak het te danke aan fondsinsamelingsdinees, partytjies ter viering van oorwinnings en die insluiting van die jazz ritme in sosiale danse. Dans gedurende hierdie periode was tog veel meer as ’n blote “teëvoeter vir Oorlogsdepressie”, dit was inderwaarheid ’n radikale uitbreiding van die publieke danssektor: nie-tradisionele danse wat dans bewegings in meesleurende tendense laat ontaard het. Gevolglik kon diegene wat voorheen uitgesluit was deur die eksklusiewe aard van dans as tydverdryf, meemaak in gewilde dans tendense.
Description
An earlier version of this article was presented at
the Historical Association of South Africa (HASA) Biennial Conference on “History Wars,
Wars in History and Other Southern African Histories”, Durban, 26–28 June 2014.
Keywords
South African ballroom dancing, First World War, Governor-Generals, Ragtime dances, Social dances, Public dance halls, Shebeen, Gramophone, Urbanization, Suid-Afrikaanse baldans, Eerste Wereldoorlog, Goewerneur-generaals, Ragtime dans, Sosiale dans, Gemeenskaplike danssale, Shebeen, Grammofone, Verstedeliking
Sustainable Development Goals
Citation
Green A. The Great War and a new dance beat: Opening the South African dance floor, Historia. 2015; 1(1), Art. 14 pages. http://dx.DOI.org/ 10.17159/2309-8392/2015/v60n1a4