Ruimtelike oriëntering en kognitiewe belading as faktore wat leer by blinde leerders in die lewenswetenskappe beïnvloed

Show simple item record

dc.contributor.author Maguvhe, Mbulaheni Obert
dc.contributor.author Gumede, Msongelwa John
dc.contributor.author Fraser, William John
dc.contributor.author Schoeman, Henoch
dc.date.accessioned 2013-01-30T06:01:16Z
dc.date.available 2013-01-30T06:01:16Z
dc.date.issued 2012-11-28
dc.description W.J.F. (Universiteit van Pretoria) en H.S. (Christian Blind Mission) was die studieleiers van M.O.M (South African Council for the Blind) en W.J.F. (Universiteit van Pretoria) was die studieleier van M.J.G. (Universiteit van Pretoria). M.O.M (South African Council for the Blind) en M.J.G. (Universiteit van Pretoria) se studies het op die onderrig van biologie aan blinde leerders en leerders met swak sig gefokus. W.J.F. (Universiteit van Pretoria) was verantwoordelik vir die uitvoering van ’n sekondêre analise op die oorspronklike data. af
dc.description.abstract In Suid-Afrika word min navorsing gedoen oor faktore wat kognitiewe belading tydens onderrig en leer beïvloed. Die gebrek rig ’n uitdaging tot ons sosiale aanspreeklikheid teenoor leerders met spesiale onderwysbehoeftes aangesien die beginsels van gelykheid en billikheid nie altyd in hierdie spesialiseringsveld nagekom word nie. Hierdie artikel berig oor ’n sekondêre analise van die resultate van twee onlangse ondersoeke deur Maguvhe (2005) en Gumede (2010). Die twee ondersoeke het ten doel gehad om te bepaal hoe onderwysers lewenswetenskappe aan blinde leerders en leerders met swak sig onderrig. Die doel met hierdie sekondêre analise was om die oorspronklike resultate verder te analiseer om vas te stel hoe die beginsels van kognitiewe belading, modaliteit en ruimtelike oriëntering tydens die onderrig van lewenswetenskappe aan blinde leerders en leerders met swak sig verreken word. Die sekondêre analise bevestig dat blinde leerders selde aan ondersoeke, eksperimente en aktiwiteite deelneem. Wanneer dit wel gebeur, is sulke interaksies basies, elementêr en bevestigend. Omdat die onderrig hoofsaaklik narratief van aard is, verhoog die moontlikheid dat kognitiewe belading die ouditiewe funksies, in die afwesigheid van visuele en taktiele stimuli, sal laat afneem. Taktiele stimulering is in ’n groot mate afhanklik van faktore soos gespesialiseerde hulpbronne, goedopgeleide onderwysers, Braille-geletterde onderwysers, lesers en skrywers en ’n goeie begrip van hoe ’n holistiese metodologie die taktiele sintuie van blinde en visueelgestremde leerders mag optimaliseer. af
dc.description.abstract Little research is done in South Africa on factors influencing cognitive load during teaching and learning. It challenges our social accountability towards learners with special education needs as the principles of equity and equality are not always achieved in this field of specialisation. This article reports on a secondary analysis conducted on the results of two recent investigations by Maguvhe (2005) and Gumede (2010) that focused on the teaching of Life Sciences to blind and visually impaired learners. The purpose of the secondary analysis was to determine from the original results how the principles of cognitive load, modality and spatial orientation are accounted for when Life Sciences is taught to blind and visually impaired learners. The secondary analysis confirmed that blind learners very seldom participate in investigations, experiments and activities, and when they do, such interactions remain basic, elementary and confirmatory. Because teaching occurs mainly by means of narratives, the possibilities remain high that cognitive load might decrease the auditory functions in the absence of other visual and tactile stimuli. Tactile stimulation depends heavily on factors such as specialised resources, well-trained teachers, Braille trainers, readers and writers, and a sound understanding of a holistic methodology that can optimise the tactile senses of blind and visually impaired learners. en_US
dc.description.librarian am2013 en_US
dc.description.librarian gv2013
dc.description.sponsorship Die Nasionale Navorsingstigting (NNS) en die Universiteit van Pretoria af
dc.description.uri http://www.satnt.ac.za en_US
dc.description.uri http://upetd.up.ac.za/thesis/available/etd-06062011-140653/ en_US
dc.description.uri http://upetd.up.ac.za/thesis/available/etd-08102005-112348/ en_US
dc.identifier.citation Maguvhe, M.O., Gumede, M.J., Fraser, W.J. & Schoeman, H., 2012, ‘Ruimtelike oriëntering en kognitiewe belading as faktore wat leer by blinde leerders in die lewenswetenskappe beïnvloed’, Suid-Afrikaanse Tydskrif vir Natuurwetenskap en Tegnologie 31(1), Art. #384, 10 pages. http://dx.DOI.org/ 10.4102/satnt.v31i1.384 af
dc.identifier.issn 0254-3486 (print)
dc.identifier.issn 2222-4173 (online)
dc.identifier.other 10.4102/satnt.v31i1.384
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2263/20897
dc.language.iso Afrikaans en_US
dc.publisher AOSIS Open Journals en_US
dc.rights © 2012. The Authors. Licensee: AOSIS OpenJournals. This work is licensed under the Creative Commons Attribution License. en_US
dc.subject Blinde leerders af
dc.subject Blind learners en_US
dc.subject Ruimtelike oriëntering af
dc.subject Spatial orientation en_US
dc.subject Kognitiewe belading af
dc.subject Cognitive load en_US
dc.subject.lcsh Special education en
dc.subject.lcsh Blind -- Education en
dc.title Ruimtelike oriëntering en kognitiewe belading as faktore wat leer by blinde leerders in die lewenswetenskappe beïnvloed af
dc.title.alternative Spatial orientation and cognitive load as factors influencing learning amongst blind learners in the Life Sciences en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record