'n Edusemiotiese benadering tot multimodale poësieonderrig vir Afrikaans

Show simple item record

dc.contributor.advisor Van der Merwe, Linette
dc.contributor.postgraduate Uys, Kruger
dc.date.accessioned 2024-02-14T07:26:02Z
dc.date.available 2024-02-14T07:26:02Z
dc.date.created 2024-04
dc.date.issued 2023-11-30
dc.description Dissertation (MEd (Curriculum and Instructional Design and Development))--University of Pretoria, 2023. en_US
dc.description.abstract Poësie-analise speel ’n noodsaaklike rol in die bevordering van kritiese denke, literêre waardering en taalvaardighede onder leerders. Hierdie studie stel ’n innoverende multimodale onderrigbenadering voor, wat tradisionele teksanalise van gedigte en multimodale edusemiotiese analise van geanimeerde poësiefilms kombineer met die doel om ’n metodologiese raamwerk voor te stel, waardeur poësiebegrippe en -elemente saam met die visuele en klankelemente in geanimeerde poësiefilms omvattend toegelig kan word. Tradisionele teksanalise behels close reading, taalkundige ondersoek, en tematiese verkenning om poësiebegrippe te identifiseer, te bespreek en toe te pas. Gekombineer met ’n multimodale edusemiotiese analise van die semiotiese tekens en kodes teenwoordig in die geanimeerde poësiefilms, ontstaan nuwe perspektiewe wat die interpretasie van poësie verryk. Voorts versterk die voorgestelde geïntegreerde benadering, soos voorgeskryf deur die KABV, die holistiese begrip van poësieterminologie en -elemente, asook komplekse taalkundige en visuele patrone wat visuele geletterdheid, verfynde data-interpretasievaardighede, en leerderbetrokkenheid in die poësieklas bevorder. Hierdie studie beoog om ’n bydrae te lewer tot die bestaande Afrikaanse poësiekurrikulum en taalonderwysers toe te rus om poësiewaardering, kritiese denke en kreatiwiteit by leerders in die voortdurend veranderende landskap van onderwys aan te spoor. en_US
dc.description.availability Unrestricted en_US
dc.description.degree MEd (Curriculum and Instructional Design and Development) en_US
dc.description.department Humanities Education en_US
dc.description.faculty Faculty of Education en_US
dc.description.sdg SDG-04: Quality Education en_US
dc.identifier.citation * en_US
dc.identifier.doi 10.25403/UPresearchdata.25211501 en_US
dc.identifier.other A2024 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2263/94574
dc.language.iso Afrikaans en_US
dc.publisher University of Pretoria
dc.rights © 2023 University of Pretoria. All rights reserved. The copyright in this work vests in the University of Pretoria. No part of this work may be reproduced or transmitted in any form or by any means, without the prior written permission of the University of Pretoria.
dc.subject UCTD en_US
dc.subject Edusemiotiek en_US
dc.subject Multimodaliteit
dc.subject Poësieonderrig
dc.subject Geanimeerde poësiefilms
dc.subject.other Sustainable development goals (SDGs)
dc.subject.other SDG-04: Quality education
dc.subject.other Education theses SDG-04
dc.subject.other SDG-10: Reduced inequalities
dc.subject.other Education theses SDG-10
dc.title 'n Edusemiotiese benadering tot multimodale poësieonderrig vir Afrikaans en_US
dc.type Dissertation en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record