Drawing on Henri Lefebvre’s quotidian theories, space making is explored as an expression of a society’s collective mind. Spatial understanding is a function of culture. Spatial ability is the capacity to interpret knowledge about space and to organise spatial information. An appropriate spatial strategy in the South African context must support spatial ability and transcend Eurocentric models of spatial definition in order to achieve a viable postcolonial model. In the context of this argument, spatial production is viewed as the result of interrelations constituted through the social interactions of the everyday.
Space can only sufficiently be understood as a realm of possibility, acknowledging the existence of multiplicity and the co-existence of heterogeneity. Against this background more dynamic models for spatial exploration are proposed.
AFRIKAANS: Ruimte as ritueel:’n Bevraagtekening van die vaste interpretasie van ruimte in die Afrika stad.
Met verwysing na Henri Lefebvre se teorieë van die alledaagse, word ruimteskepping as ’n uitdrukking van die gedeelde denke van ’n gemeenskap ondersoek. Ruimtelike begrip is ’n funksie van kultuur.
Ruimtelike vermoë is die bevoegdheid om kunde van ruimte te kan interpreteer en om ruimtelike inligting te kan organiseer. ’n Toepaslike ruimtelike strategie vir die Suid-Afrikaanse konteks moet hierdie vermoë ondersteun en Eurosentriese modelle van ruimtelike definisie oormeester ten einde ’n geldige postkoloniale model te vind. Binne die konteks van hierdie argument word die maak van ruimte beskou as die gevolg van vehoudinge opgebou deur alledaagse sosiale interaksie. Ruimte kan slegs werklik begryp word as die reikgebied van moontlikhede wat erkenning aan die medebestaan van kulturele veelvuldigheid gee. Teen hierdie agtergrond word meer dinamiese modelle vir ruimtelike ondersoek voorgestel.